Atlanten Azorerna - Brest

22.07.2023
Seglatsen från Azorerna till Brest i Frankrike gick utan större problem. Den mesta av tiden hade vi fina vindar 6-10 m/s snett bakifrån. 2 dagar blåste det upp emot 15 m/s och vågorna blev genast större. De sista 1,5 dagarna blåste det nästan inget alls och vi körde mycket för motor. Ovanligt mycket delfiner såg vi under hela etappen. Vi blir ännu lika glada av deras besök! Fiskelyckan var det däremot sämre med, men en tonfisk fick vi upp... på Caspers födelsedag och allt!

13 dagar tog det för oss att komma till Brest. Vi anlände mitt i natten så vi valde att ankra i Camaret sur mer under natten och på morgonen tog vi oss in till marinan. Senast vi var i en marina var över ett halvt år sen på Kap Verde... så ni kan tro att vi njöt av en riktig dusch! Vi tog bussen till båtbutikerna som befann sig vid en annan marina och köpte en hel del till båten. Vi handlade mat, fyllde på diesel och vatten och for efter 2 dygn tillbaka till ankringen vid Camaret sur mer för att invänta mera vind som utlovats till dagen efter.